vineri, 23 iulie 2010

Lapte de pasare - ca la bunica

Publicitate

Ieri am mers in vizita la bunica sa vad cum o mai duce si bineinteles sa vad ce bunatati mai are pregatite pentru mine. Nu stiu cum face pentru ca niciodata nu ii spun cand merg la ea, dar mereu ma asteapta cu ceva dulce, care are un gust asa de bun incat ma intoarce cu 10 ani in trecut, la vremea cand eram doar un copil zburdalnic si fara griji. Si de aceasta data a fost la fel numai ca am avut parte de o mica surpriza, care in final s-a dovedit a fi una buna. Ajung la ea: sarut’mana bunica ce mai faci; ea fericita: sa traiesti mama, hai sa vezi ce ti-am facut bun; eu exaltat intreb: ce? bunica: lapte de pasare. Cand am auzit am vazut negru in fata ochilor, si mi s-a facut rau. Ce lapte de pasare? numele m-a bagat in boale, aceste doua cuvinte nu ar trebui sa stea niciodata unul langa altul, nu vreau sa mananc asa ceva, Doamne fereste. Dupa ce bunica a petrecut ceva timp explicandu-mi ca numele nu are nici o legatura cu continutul desertului, si ca acesta e foarte bun, mi-am luat inima in dinti si am gustat. Cand am gustat m-am simtit de parca Portile Raiului mi s-ar fi deschis in fata, si am tot gustat asa pana ce l-am terminat.

O asa bunatate merita impartita cu lumea de aceea m-am gandit sa pun aici reteta:

Ca ingrediente aveti nevoie de:

-1 litru de lapte

-5 oua

-200 g de zahar

-2 plicuri de zahar vanilat

-3 lingurite de faina

Pentru inceput trebuie sa puneti laptele la fiert, impreuna cu 100 g de zahar si zaharul vanilat. In timp ce laptele fierbe separati ouale si bateti albusurile cu restul de zahar pana obtineti o spuma tare. Cand laptele a inceput sa fiarba, dati-l la mic si cu o lingura luati din spuma bulgari si puneti-i in lapte(lasa-tii sa fiarba cam 2 minute) apoi scoateti-i cu o spumiera sau cu o lingura cu gauri si puneti-i intr-un castron sa se raceasca. Dupa aceasta luati laptele de pe foc si lasati-l la racit timp de 15 minute. Intre timp, amestecati galbenusurile cu lingurile de faina, dupa care turnati putin lapte peste amestec. Din nou pune-ti laptele pe foc mic si adaugati galbenusurile dupa care amestecati bine. Tine-ti pe fic si amestecati continuu pana incepe sa se ingroase. Crema fierbine se toarna in bolul cu bulgarii de albus si se pune la rece.

Pofta buna!!!

Publicitate

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu